Tisztelt Ügyfeleink!
A CAPS rendszer 2020. szeptember 3-án elindult. A szerződések feldolgozása, a tanúsítványok kiküldése és a jogosultságok beállítása a szerződést megküldők számára folyamatban van.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az élesítést követően a tesztrendszer továbbra is rendelkezésre áll 2020. szeptember 18-ig.
Ezt követően a további fejlesztések sikere érdekében a tesztrendszert lezárjuk a SWIFT-tel kapcsolatos funkciókkal történő kiegészítéséig.
A tesztkörnyezet és a SWIFT funkciók tervezett élesítési dátumával kapcsolatban a későbbiekben tájékoztatjuk Ügyfeleinket.
Automatizált SWIFT-kommunikáció nélkül Ügyfeleink kérésére a KELER nem indítja el a részvényesi azonosítás szolgáltatás azon részét, amikor a KELER a Kibocsátó megbízottjaként gyűjti a részvényesi azonosítási válaszokat (azaz a KELER-től Kibocsátó ügyfelek számára nem lesz lehetőség részvényesi azonosítás szolgáltatás megrendelésére ez alatt az idő alatt). Ezt a funkciót akkor nyitja meg a KELER, amikor az automatizált SWIFT-kommunikáció is elérhető lesz.
Korábbi tájékoztatásunknak megfelelően a KELER közvetítőként továbbra is megfelel a jogszabályi követelményeknek. A KELER az alábbi eljárást követi részvényesi azonosítás tekintetében:
- a Kibocsátóktól/Közvetítőktől beérkezett kérelmeket (a seev.045-046 üzeneteket, akár magyar, akár külföldi értékpapírokra)
- SWIFT-et választó ügyfeleinek SWIFT-en keresztül továbbítja,
- a nem SWIFT-et választó ügyfeleinek a CAPS szerződésben megadott részvényesi azonosítás e-mail címre továbbítja,
- a KELER SWIFT-en válaszol a SWIFT-en beérkező kérelemre, azaz elküldi a saját seev.047-048 üzenetét a kérelemben megjelölt címzettnek.
Észrevételeiket, kérdéseiket továbbra is a címen várjuk.
Üdvözlettel:
KELER Zrt.