KELER Stratégia 2023-2027

 

Alapelvek

  • Ügyfélközpontúság
  • Versenyképesség
  • Együttműködés
  • Megbízhatóság
  • Innováció

 

Előzmények

A KELER a 2022. év folyamán részletesen elemezte a hatályos stratégiáját, a pénzügyi és jövedelmezőségi adatokat, az egyes üzletágaiban rejlő lehetőségeket és veszélyeket, az európai tőkepiaci trendeket és ügyféloldali elvárásokat, fejlődési lehetőségeket, és mindezek mellett a hazai és az EU-s szabályozói és piaci környezet változását, a nemzetközi jó gyakorlatokat és piaci benchmarkokat. Az elemzés eredményét figyelembe véve, a KELER tulajdonosai a 2023-2027. időtávra vonatkozóan új stratégiai irányokat fogalmaztak meg.

Stratégiai irány: Hazai kiválóság

A 2023-ban kezdődő, öt évre vonatkozó stratégia irányait a KELER a legfontosabb értékeire alapozva határozta meg, melyek a stabil és megbízható operáció, szakmaiság, ügyfélközpontúság, versenyképesség, innováció, együttműködés, megbízhatóság, prudens és transzparens működés.

A KELER esetében a fő irány a „Hazai kiválóság” megvalósítása, melynek elsődleges célja a hazai tőkepiac kedvezőbb ár-értékarányú és hatékonyabb kiszolgálása; az ügyfélközpontúság és ügyfél elégedettség növelése; a szolgáltatások kiemelkedő színvonalon és minőségben, fenntartható szinten és magas hatékonysággal történő nyújtása. Mindezek alapján a KELER a jövőben is elkötelezett az alapvető - központi értékpapír számlavezetés és kiegyenlítés, dematerializált értékpapírokkal kapcsolatos -, valamint az értékteremtő szolgáltatások magas színvonalon, hatékony módon történő nyújtása mellett, az automatizáltság, valamint a digitalizáltság szintjének egyidejű érezhető emelésével.

A változásokra való felkészülés alapos és tudatos megtervezésével, valamint az ügyfél- és szervezeti hatások maximális figyelembevételével, illetve a stratégia időtávjában az alapvető szolgáltatások mellett az értéktári kiegészítő szolgáltatásaink jövedelmezőségi és fenntarthatósági szempontok alapján történő átfogó felülvizsgálatára és annak eredményeképpen azok innovációjára, fejlesztésére is sor kerül. 

Stratégiai célok

A hazai kiválóság stratégiai irány megvalósításának legfőbb célkitűzései az alábbiak:

  • Stabil napi működés biztosítása, magas szintű rendelkezésre állás
  • Hangsúly az alapvető üzletágakon
  • Szolgáltatások és a szervezet működési hatékonyságának, valamint minőségének növelése
  • Értékteremtő, kedvező ár-érték arányú működés és szolgáltatás portfolió
  • Méretgazdaságosság
  • Hazai tőkepiac magasabb szintű támogatása
  • Magas szintű automatizáltság elérése és a digitalizáltság szintjének emelése
  • Folyamatos fejlesztési nyitottság
  • Nemzetközi jó gyakorlatok átvétele és alkalmazása
  • Az alapvető szolgáltatások további harmonizációja 
  • Hosszú távú fenntarthatóság
  • Stratégiai gondolkodás, kontrolling szemlélet és az ügyfélközpontúság erősítése
  • Hatékony projektmenedzsment és fejlesztés támogatás kialakítása
  • Szervezetfejlesztés a hatékonyabb működés érdekében
  • Ügyféligények megvalósítása az éves fejlesztési terv részeként
  • Gyorsabb reagálás a piaci trendek és követelmények implementációja terén