Tájékoztató a KELER fejlesztési projektjeiről, kapcsolódó ügyfél-rendezvényekről

Tisztelt Ügyfeleink, Partnereink!

A KELER Csoport a Magyar Kormány által kihirdetett veszélyhelyzet alatt is folyamatosan azon dolgozik, hogy a korábban megkezdett projektjei, különös tekintettel a jogszabályi megfelelést biztosító fejlesztései a már meghirdetett határidőkkel megvalósuljanak.

Jelen tájékoztatóval szeretnénk tájékoztatást adni arról, hogy melyik fejlesztéssel hogy állunk és milyen határidőkkel, mit áll módunkban a piac, illetve ügyfeleink rendelkezésére bocsátani.

CSDR engedélyeztetés: A KELER benyújtott minden olyan anyagot, melyet eddig a Felügyelet előírt az eljárás következő, maximum hat hónapos szakaszát elindító teljességi Nyilatkozat kiadásához. Annak ellenére, hogy a járványhelyzet lassítja az engedélyezési folyamatot, a KELER továbbra is arra számít, hogy az engedélyt 2020 végéig megszerzi.

Hosszú távú részvényesi szerepvállalás ösztönzése (SRD 2): Az SRD 2 a KELER számára központi értéktárként és közvetítőként is új szolgáltatások bevezetését írja elő. A KELER a jogszabály által elvárt feltételeknek 2020. szeptember 3-ai határidővel kíván megfelelni. (A szolgáltatások megkezdésének időpontját befolyásolhatják a járványhelyzet következtében esetlegesen módosuló vonatkozó EU-s jogszabályok). A részvényesek azonosítására irányuló kérelem fogadását, továbbítását és az arra vonatkozó válaszadást, a közgyűlések lebonyolítását, valamint a közgyűléstől eltérő események vonatkozásában a vállalati társasági eseményekről történő értesítéseket támogató informatikai megoldás kialakítása megkezdődött.

A KELER CAPS névre keresztelt rendszerrel kapcsolatos üzleti információk az alábbi csatolmányra kattintva érhetőek el. Ha a dokumentummal kapcsolatban bármilyen kérdésük merülne fel, kérjük, az alábbi e-mail címre küldjék meg 2020. május 29-ig.

A kérdéseket természetesen igyekszünk megválaszolni majd egy, 2020. június első felére tervezett, az NSG SRD munkacsoport keretében megszervezendő virtuális SRD workshop alkalmával.

KELER Szolgáltatásfejlesztési Program (KSZP): A kialakult pandémia helyzet miatt szükségessé vált a KSZP munkafolyamatainak teljes átszervezése. A kialakult helyzet ugyan nehezíti a projektekben dolgozók munkavégzését, de a cél változatlanul az, hogy a feladatok a kijelölt határidőre elvégzésre kerüljenek, a Program az eredeti ütemterve szerint haladjon tovább.

A program kijelölt határidejei eddig nem kerültek veszélybe a járványügyi helyzet miatt. A piaci tesztek a terveink szerint 2020.december 12-én indulnak, a tervezett élesítés továbbra is 2021. március 31.

  • A Program indulása óta és a szállítókkal történt szerződéskötést követően eltelt időszakban megtörtént az Értékpapír kiegyenlítési alrendszer 1-5. mérföldköveinek specifikációja (a T2S-en kívüli teljes hazai kiegyenlítési folyamatra vonatkozóan), valamint az 1-3. mérföldkő fejlesztése (a tranzakció párosításig bezárólag), tesztre szállítása és sikeres tesztelése, valamint a 4. mérföldkő (állapotmódosítási folyamatok és funkciók) fejlesztése és tesztre szállítása. A Törzsadatkezelő és Reporting alrendszerek specifikációja és belső tesztelései is az eddigi ütemezésnek megfelelően zajlik.
  • Jelenleg kollégáink az Értékpapír kiegyenlítési alrendszer utolsó, 6. mérföldkövének (T2S-ben történő kiegyenlítési folyamatok) specifikációján dolgoznak a szállítóval közösen (2020. június 30-ig), emellett pedig folyamatban vannak a Törzsadatkezelő-, a Reporting– és a Díjszámító alrendszer soron következő szakaszainak specifikációja illetve tesztelése.
  • A KELER a Settlement Discipline Regime (SDR) követelményeinek történő megfelelést továbbra is a KSZP kertében megvalósuló fejlesztésekkel tervezi biztosítani.
  • Az ügyfél-dokumentumok - frissített Szolgáltatás leírás és SWIFT MyStandards portálra feltöltött üzenetformátumok - publikálása továbbra is 2020. Q2 végén tervezett.

További kérdés esetén a keler@keler.hu e-mail címen állunk rendelkezésükre.

Együttműködésüket és türelmüket ezúton is köszönjük!

Üdvözlettel:
KELER Csoport