Ügyfél-tájékoztató - Devizaszámlák IBAN számlaszám-változásáról

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

A KELER a Magyar Nemzeti Bank (MNB) előírása alapján változtatásokat hajt végre a devizaszámlák kezelésével kapcsolatban.

Az eddigi működés során az azonos ügyfélhez tartozó azonos számlatípusú és szegregációjú devizaszámlákhoz ugyanaz az IBAN szám társult minden devizanemben. A jövőben az azonos típusú és szegregációjú devizaszámlák devizanemenként külön IBAN számot kapnak. Azok a devizaszámlák, amelyeknek az IBAN száma jelenleg megegyezik a forint számlájuk IBAN számával, bezárásra kerülnek.

Az Ügyfeleket a változásról postai úton, levélben tájékoztatjuk, melyben devizanemenként felsoroljuk a későbbiekben megnyitásra kerülő új IBAN számlaszámokat.

A változás nem jár szerződésmódosítással, az érintett szerződés mellékletét szükséges lecserélni, amelyet postai úton továbbítunk Ügyfeleinknek.

A jelenlegi ütemezés szerint ez a változás 2018 harmadik negyedévében valósul meg, a pontos időpontról később adunk tájékoztatást.

Kérjük Ügyfeleinket, hogy az új számlák aktiválásáig rendelkezésre álló időszakban mérjék fel saját rendszereiket, azonosítsák a beállítási, esetleg fejlesztési feladatokat, készítsék fel rendszereiket arra, hogy az új IBAN számok használata, a régi számlaszámok bezárása ne okozzon problémát.

Terveink szerint a WARP-ban beállított (értékpapírokhoz rendelt elszámoló fél, illetve alapértelmezett forgalmazói) devizaszámlák is automatikusan átállításra kerülnek, ezzel kapcsolatban ügyfeleinknek nem lesz külön teendője.

Továbbá a korábban a KELER-nek benyújtott „Rendelkezés a kifizetéssel járó társasági eseményekhez rendelt bankszámlaszámokról” című formanyomtatványon megadott, a KELER-ben vezetett devizaszámlák is automatikusan lecserélődnek az új devizaszámlákkal. A nem a KELER-ben vezetett devizaszámlák változatlanul nyilvántartásban maradnak. Az új struktúra miatt a vonatkozó formanyomtatvány módosulni fog.

Az új számlák aktiválását követően, amennyiben nincs a KELER nyilvántartásában olyan KELER-ben vezetett devizaszámla, amelynek devizanemében a társasági esemény lebonyolításra kerül, a KELER nem tud információt adni a kibocsátónak, vagy kifizető ügynökének, illetve, ha a nem KELER-ben vezetett devizaszámlához nem kerül devizanem megjelölésre, úgy a társasági esemény során a kifizetés konverzió alá eshet.

Amennyiben a korábban használt számlaszámra olyan devizanemben érkezik összeg, amire vonatkozóan az adott IBAN szám (már) nem létezik, a KELER az adott devizanemben korábban vezetett számlának megfelelő újonnan nyitott számlára írja jóvá az összeget az új számlák aktiválását követően egy hónapig. Az egy hónapos türelmi időszak letelte után a nem létező IBAN számlaszámra érkező jóváírások visszautalásra kerülnek.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük!

 

Üdvözlettel:
KELER Zrt.